REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO STEEL WAVE

1. Regulamin (zwany dalej: „Regulaminem”) określa warunki korzystania ze sklepu internetowego pod adresem https://steelwave.pl/ (dalej: „Sklep”), składanie Zamówień, prawa i obowiązki Klientów oraz zasady odpowiedzialności Sprzedawcy.
2. Przed założeniem Konta Klienta oraz złożeniem Zamówienia na Produkty, Klienci są zobowiązani zapoznać się z Regulaminem oraz zaakceptować jego treść.
3. Regulamin skierowany jest zarówno do Klientów będących Konsumentami, jaki i Przedsiębiorcami.
4. Informacje prezentowane w Sklepie, a także w Newsletterze stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego, kierowane przez Sprzedawcę do Klientów, a nie ofertę.
5. Regulamin dostępny jest bezpłatnie na stronie Sklepu w zakładce https://steelwave.pl/
____
.
II. DEFINICJE
1. Cena – określona w złotych polskich lub w innej walucie kwota brutto (zawierająca podatek) należna Sprzedawcy tytułem przeniesienia własności Produktu na Klienta zgodnie z Umową Sprzedaży. Cena nie zawiera kosztów dostawy oraz innych wybranych przez Klienta usług.
2. Hasło – ciąg znaków alfanumerycznych, konieczny do dokonania autoryzacji w trakcie uzyskiwania dostępu do Konta, określony przez Klienta podczas tworzenia Konta.
3. Klient – podmiot dokonujący zakupu Produktu/ów za pośrednictwem Sklepu, zawierający Umowę Sprzedaży, który posiada pełną zdolność do czynności prawnych.
4. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
5. Konto – indywidualne konto Klienta pozwalające na korzystanie z pełni funkcjonalności Sklepu, w tym śledzenie historii złożonych Zamówień, zapisanie danych adresowych i kontaktowych Klienta.
6. Koszyk – usługa elektroniczna udostępniana Klientowi w ramach Sklepu, umożliwiająca łatwe złożenie Zamówienia na wybraną ilość Produktów, prezentowanie podsumowania Ceny poszczególnych Produktów oraz łącznej Ceny za wszystkie Produkty, a także łączną wartość Zamówienia.
7. Login – adres e-mail Klienta podany w ramach Sklepu podczas tworzenia Konta.
8. Newsletter – usługa elektroniczna umożliwiająca Klientowi otrzymywanie od Sprzedawcy informacji handlowych, w szczególności o Produktach, Sklepie, w tym nowościach i aktualnych promocjach, na podany przez Klienta adres e-mail, na podstawie udzielonej zgody.
9. Polityka Prywatności – dokument określający sposób przetwarzania danych osobowych, w tym danych Klientów, przez Sprzedawcę.
10. Przedsiębiorca – Klient, niebędący Konsumentem, który zawiera Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą w celu związanym bezpośrednio lub pośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową.
11. Produkt – dostępna w ofercie Sklepu rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą, za zapłatą Ceny.
12. Sprzedawca – Steel Wave spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu (60-791) ul. Władysława Reymonta 29 /2, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001025600, której akta rejestrowe przechowywane są przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, posługująca się numerem NIP: 7792552580, REGON: 52476033700000, o kapitale zakładowym 5.000,00 zł, e-mail: contact@steelwave.pl, telefonu: 0048 609 334 243
13. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży dotycząca sprzedaży przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Produktu za zapłatą Ceny powiększonej o koszty dostawy. Umowa Sprzedaży jest zawierana pomiędzy Klientem a Sprzedawcą z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, po akceptacji Zamówienia przez Sprzedawcę na zasadach określonych w Regulaminie.
14. Zamówienie – oświadczenie woli składane przez Klienta, w szczególności w formie elektronicznej, określające wybrany Produkt lub Produkty, co do których Klient składa ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży ze Sprzedawcą, a także zawierające dane Klienta konieczne dla zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży.
III. WYMAGANIA TECHNICZNE
1. Do korzystania ze Sklepu niezbędne są:
a. posiadanie komputera lub innego urządzenia z dostępem do Internetu,
b. przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari; Microsoft Edge,
c. włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Java Script,
d. posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej, w celu założenia Konta Klienta, otrzymania Newslettera lub złożenia Zamówienia.
2. Koszty transmisji danych wymaganych do korzystania ze Sklepu pokrywają Klienci we własnym zakresie, na podstawie umów zawartych z operatorami telekomunikacyjnymi lub dostawcami usług internetowych.
3. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość czasowego wstrzymania dostępu do Sklepu w całości lub w części jego funkcjonalności, w tym w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności serwisowych i konserwacyjnych.
IV. USŁUGI ELEKTRONICZNE
1. Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu świadczy na rzecz Klientów nieodpłatnie następujące usługi elektroniczne:
a. prowadzenie Konta,
b. przechowywanie i udostępnianie Klientowi za pośrednictwem Konta historii Zamówień,
c. umożliwianie Klientom składanie Zamówień i zawieranie Umów Sprzedaży,
d. umożliwienie korzystania z Koszyka,
e. umożliwienie przeglądania treści umieszczonych w ramach Sklepu,
f. Newsletter.
2. Założenie Konta, korzystanie ze Sklepu i zawieranie Umów Sprzedaży za jego pośrednictwem jest możliwe pod warunkiem spełnienia wymagań technicznych przez urządzenie końcowe, z którego korzysta Klient. W przypadku ewentualnego braku zgodności świadczenia usług elektronicznych z Regulaminem, Klient zobowiązany jest współpracować ze Sprzedawcą w rozsądnym zakresie w celu ustalenia czy brak zgodności usług elektronicznych z Regulaminem wynika z cech środowiska cyfrowego Klienta.
3. Korzystanie z Koszyka rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do Koszyka. Koszyk ma charakter jednorazowy, jest świadczony nieodpłatnie oraz ulega zakończeniu z chwilą złożenia lub zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Klienta.
4. W celu rozpoczęcia świadczenia usługi Newslettera, wymagane jest wyrażenie przez Klienta zgody na otrzymywanie informacji handlowych przez udostępnienie swojego adresu e-mail w odpowiednim polu na stronie Sklepu.
V. REJESTRACJA I PROWADZENIE KONTA
1. Klient uzyskuje dostęp do Konta za pomocą Loginu i powiązanego z nim Hasła. Klient loguje się na swoje Konto po dokonaniu rejestracji w Sklepie.
2. Utworzenie Konta następuje poprzez: wypełnienie formularza rejestracyjnego, w tym podanie adresu e-mail Klienta oraz ustawienie Hasła i złożenie wskazanych w formularzu oświadczeń. Po poprawnej rejestracji, na wskazany adres e-mail zostanie przesłana wiadomość potwierdzająca założenie Konta.
3. Rejestracji Konta mogą dokonać wyłącznie pełnoletnie osoby fizyczne, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych. Klient będący osobą fizyczną o ograniczonej zdolności do czynności prawnych, jest zobowiązany do uzyskania odpowiedniej zgody swojego przedstawiciela ustawowego na zawarcie umowy oraz przedstawić taką zgodę Sprzedawcy.
4. Każdy Klient, zakładając Konto oświadcza, że:
a. podane dane są kompletne, prawdziwe i zgodne ze stanem faktycznym,
b. jest uprawniony do zawarcia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną oraz Umów Sprzedaży,
c. podane przez niego dane nie naruszają jakichkolwiek praw osób trzecich.
5. Dokonanie rejestracji Konta oznacza zawarcie przez Klienta ze Sprzedawcą umowy o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na dostępie do Konta. Umowa zostaje zawarta na czas nieoznaczony. Rozwiązanie umowy następuje poprzez usunięcie Konta. W celu usunięcia Konta należy skontaktować się ze Sprzedawcą. Usunięcie Konta nie wiąże się z obowiązkiem uiszczenia jakichkolwiek opłat. Usunięcie Konta nie wpływa na realizację zawartych Umów Sprzedaży.
6. Klient zobowiązany jest nie udostępniać osobom nieupoważnionym Loginu i Hasła do Konta. Klient powinien także dokonać zmiany Hasła w każdym przypadku, w którym poweźmie uzasadnione podejrzenie, że zostało ono ujawnione osobie nieupoważnionej.
7. Sprzedawca ma prawo do usunięcia lub zablokowania Konta, w następujących przypadkach:
a. nieuprawnionego wykorzystania przez Klienta danych innej osoby,
b. naruszenia przez Klienta postanowień Regulaminu,
c. naruszenia przez Klienta prawa, w tym praw osób trzecich.
2. Zablokowanie Konta oznacza rozwiązanie umowy z Klientem o świadczenie usług drogą elektroniczną w trybie natychmiastowym.
VI. ZAWIERANIE UMÓW SPRZEDAŻY
1. Sprzedawca umożliwia Klientom składanie Zamówień na stronie Sklepu.
2. Klient może składać Zamówienia bez konieczności utworzenia Konta.
3. Klient składa Zamówienie w Sklepie w następujących krokach:
a. dodanie wybranych Produktów do Koszyka oraz przejście do formularza Zamówienia w celu wypełnienia szczegółowych danych,
b. wypełnienie formularza Zamówienia wymaganymi danymi do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży lub zalogowanie się do Konta. Podanie prawidłowego numeru NIP, jeżeli Klient chce otrzymać fakturę VAT; w przeciwnym razie faktura VAT nie będzie mogła zostać wystawiona przez Sprzedawcę;
c. wybór sposobu zapłaty, oraz wybór metody dostawy;
d. akceptacja Regulaminu z podsumowaniem Zamówienia;
e. przesłanie Zamówienia przez Klienta do Sprzedawcy za pomocą odpowiedniego przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”,
f. w przypadku płatności za pośrednictwem zewnętrznego dostawcy usług płatniczych, Klient może zostać przekierowany na jego stronę w celu dokonania płatności.
4. W odpowiedzi na otrzymane Zamówienie, Sprzedawca wysyła do Klienta wiadomość e-mail potwierdzającą przyjęcie Zamówienia oraz rozpoczęcie jego weryfikacji. Po zweryfikowaniu Zamówienia, Sprzedawca wysyła do Klienta wiadomość e-mail z:
a. potwierdzeniem przyjęcia jednej lub kilku poszczególnych ofert, złożonych w ramach Zamówienia, albo
b. informacją o braku możliwości przyjęcia wszystkich ofert Klienta, z ważnych przyczyn, jak np. brak dostępności Produktu lub brak płatności za Zamówienie lub naruszenie przez Klienta Regulaminu.
5. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości o przyjęciu Zamówienia do realizacji.
6. Łączna wartość Zamówienia obejmuje Cenę ora koszty dostawy. O łącznej wartości Zamówienia Klient jest informowany w trakcie składania Zamówienia, w tym w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
7. Promocje nie podlegają łączeniu, o ile warunki aktualnie obowiązujących promocji nie stanowią inaczej.
VII. DOSTAWY
1. Produkty podlegają doręczeniu wyłącznie na terytorium Europy.
2. Dostępne metody dostawy Produktu są prezentowane Klientowi na stronie Sklepu w chwili składania przez Klienta Zamówienia.
3. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna.
4. Termin dostawy nie powinien przekroczyć 6 tygodni, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano dłuższy termin. Na łączny termin dostarczenia Klientowi Produktu składa się czas przygotowania Zamówienia do wysyłki przez Sprzedawcę oraz czas doręczenia Produktu przez przewoźnika. Termin dostawy liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy (w przypadku płatności przelewem, płatności elektronicznej lub płatności kartą płatniczą). W przypadku jednoczesnego złożenia Zamówienia na kilka Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
5. Czas doręczenia Produktu przez przewoźnika jest uzależniony od wybranej przez Klienta metody dostawy.
6. W przypadku zawarcia Umowy Sprzedaży z odbiorem osobistym od Sprzedawcy, Klient zostanie poinformowany poprzez wiadomość e-mail o możliwości odbioru Produktów. Produkty mogą być odebrane w godzinach otwarcia siedziby Sprzedawcy w terminie określonym w wiadomości e-mail o możliwości odbioru Produktów. Termin jest liczony od momentu wysłania wiadomości, o której mowa w zdaniu poprzednim. Termin na odbiór Produktów nie będzie krótszy niż 5 dni roboczych. Produkty zostaną wydane Klientowi po podania numeru Zamówienia oraz imienia i nazwiska Klienta wskazanego w Zamówieniu.
7. W przypadku, gdy Klient nie odbierze Produktu, innego niż Produkt na zamówienie, w terminie wskazanym w ust. 6 powyżej, Umowa Sprzedaży ulega rozwiązaniu, o czym Klient zostanie poinformowany za pośrednictwem wiadomości e-mail przesłanej na adres e-mail Klienta wskazany w momencie składania Zamówienia. Klient otrzyma zwrot płatności uiszczonych w związku z Umową Sprzedaży, która uległa rozwiązaniu. Niniejszy punkt nie dotyczy Umów Sprzedaży, których przedmiotem świadczenia jest Produkt na zamówienie, wyprodukowany według specyfikacji Klienta (danych / parametrów przekazanych przez Klienta).
VIII. PŁATNOŚCI
1. Sprzedawca udostępnia Klientowi różne sposoby płatności z góry z tytułu Umowy Sprzedaży. Dostępne metody płatności są prezentowane Klientowi na stronie Sklepu w chwili składania Zamówienia. Dostępne są w szczególności: płatności przelewem bankowym, płatności elektroniczne (w tym kartą) oraz płatności odroczone.
2. Dostępne metody płatności mogą zależeć od wybranego przez Klienta sposobu dostawy lub Produktu.
3. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem upoważnionych zewnętrznych dostawców usług płatniczych.
4. W przypadku nieotrzymania przez Sprzedawcę płatności od Klienta, Sprzedawca może skontaktować się z nim celem przypomnienia o płatności, w tym wysyłając wiadomość e-mail. Nieuiszczenie płatności przez Klienta w terminach określonych przez operatora wybranej przez Klienta metody płatności spowoduje brak przyjęcia złożonej przez Klienta w ramach Zamówienia oferty.
5. Klient upoważnia Sprzedawcę do wystawiania faktur bez podpisu odbiorcy oraz wyraża zgodę na ich przesyłanie, w tym udostępnianie, w formie elektronicznej.
IX. REKLAMACJE
1. Reklamacje dotyczące funkcjonowania Strony oraz usług elektronicznych można kierować na adres e-mail: contact@steelwave.pl.
2. Reklamacje związana z zakupionym Produktem może zostać złożona w szczególności pisemnie pod adres siedziby Sprzedawcy lub w formie e-mail pod adres: contact@steelwave.pl.
3. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać dane umożliwiające skuteczne poinformowanie osoby ją składającej o sposobie rozpatrzenia reklamacji, a także przyczynę reklamacji oraz jej przedmiot. W tym celu składający reklamację powinien wskazać w reklamacji swoje dane identyfikacje oraz adres do doręczeń (korespondencyjny lub elektroniczny).
4. Wszelkie reklamacje rozpatrywane są terminie 14 dni od daty otrzymania kompletnego zgłoszenia reklamacyjnego. Jeżeli Sprzedawca nie udzielił odpowiedzi na reklamację Konsumenta w terminie 14 dni, uważa się, że uznał reklamację.
X. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
1. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt zgodny z zawartą Umową Sprzedaży.
2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Konsumenta, jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową Sprzedaży, są określone w przepisach ustawy o prawach konsumenta.
3. Sprzedawca nie udziela dodatkowych gwarancji na Produkty.
4. Konsument nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli niezgodność Produktu z Umową Sprzedaży jest nieistotna.
5. Wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wobec Przedsiębiorców.
6. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Przedsiębiorcę korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu.
7. Sprzedawca, a także jego pracownicy i współpracownicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec Przedsiębiorcy za wszelkie szkody pośrednie, w tym utratę zysków, w tym z tytułu czynu niedozwolonego, z wyłączeniem przypadków wykluczonych przez prawo. W przypadku ustalenia odpowiedzialności Sprzedawcy, jego pracowników lub współpracowników, odpowiedzialność ta w stosunku do Przedsiębiorcy, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona do łącznej wysokości zapłaconej Ceny oraz kosztów dostawy z tytułu ostatniej Umowy Sprzedaży, niezależnie od liczby roszczeń.
8. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Przedsiębiorcą zostają poddane pod rozstrzygniecie sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
9. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za:
a. utratę przez Klienta danych dostępowych do Konta, spowodowaną działaniem czynników zewnętrznych lub okolicznościami niezależnymi od Sprzedawcy,
b. podanie przez Klienta nieprawdziwych lub niepełnych informacji przy rejestracji Konta lub przy składaniu Zamówienia,
c. działanie serwerów poczty elektronicznej Klienta oraz łącz teleinformatycznych, z których korzysta Klient.
10. W ramach korzystania ze Strony Sklepu zabronione jest:
a. dostarczanie przez Klientów treści bezprawnych, naruszających prawo lub dobre obyczaje,
b. podejmowanie jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby negatywnie wpłynąć́ na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu, w tym w szczególności ingerowanie w jej zawartość́ lub elementy techniczne,
c. wykorzystywanie Sklepu do celów sprzecznych z ich przeznaczeniem, w tym rozsyłanie niechcianych wiadomości, a także prowadzenie jakiejkolwiek działalności zabronionej przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
11. Postanowienia pkt X ust. 5 – 8 Regulaminu nie mają zastosowania wobec Przedsiębiorców, z wyjątkiem Przedsiębiorców, będących osobami fizycznymi zawierającymi Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tych osób charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
XI. USTAWOWE PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Konsument, który zawarł Umowę Sprzedaży na odległość, może od niej odstąpić bez podawania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów innych niż przewidziane przez przepisy prawa, w terminie 14 dni od dnia objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku Umowy Sprzedaży, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części.
2. Do zachowania terminu na odstąpienie wystarczy złożenie przez Konsumenta oświadczenia Sprzedawcy przed jego upływem. Konsument może złożyć jakiekolwiek jednoznaczne oświadczenie, w którym poinformuje o swoim odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą na odległość. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość może zostać złożone na przykład pisemnie pod adres siedziby Sprzedawcy lub w formie wiadomości e-mail na contact@steelwave.pl Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia, stanowiącego Załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
3. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu Produktu tytułem odstąpienia od umowy tj. w szczególności koszty opakowania, zabezpieczenia i nadania Produktu. Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około 30 zł, o zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem pod adres: Długosza 19, 64-920 Piła.
4. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie). Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów w wysokości przekraczającej koszt najtańszego zwykłego sposobu dostawy.
5. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
6. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
7. Konsument nie ma możliwości odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą na odległość, w której przedmiotem świadczenia jest Produkt na zamówienie – nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta, lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, które wiążą się ze spersonalizowaniem Produktu według wymiarów lub paramentów przekazanych przez Konsumenta. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje również w przypadkach o których mowa w art. 38 ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
8. Zapisy niniejszego pkt XI Regulaminu mają zastosowanie również do Przedsiębiorców, będących osobami fizycznymi zawierającymi Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tych osób charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
XII. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ KONSUMENTÓW
1. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przez Konsumentów ma charakter dobrowolny.
2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur mogą być dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników Konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona Konsumentów lub Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. stałe polubowne sądy konsumenckie,
b. wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej,
c. powiatowy (miejski) rzecznik Konsumentów,
d. organizacja społeczna, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (np. Federacja Konsumentów),
e. platforma internetowa ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Zasady przetwarzania danych osobowych oraz ochrony prywatności Klientów określa dokument Polityka Prywatności.
2. Wszelkie prawa do treści umieszczanych w ramach Sklepu przez Sprzedawcę lub upoważnione przez niego osoby, w szczególności elementy graficzne, logotypy, nazwy podlegają ochronie prawnej i przysługują Sprzedawcy lub podmiotom współpracującym ze Sprzedawcą. Klient jest uprawniony do korzystania z treści zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, wyłącznie w zakresie niezbędnym do prawidłowego korzystania ze Sklepu.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w zakresie wynikającym przynajmniej z jednej z następujących ważnych przyczyn:
a. zmiany przepisów prawa lub wydania przez uprawniony organ orzeczenia, wymagających odpowiedniej zmiany Regulaminu – w zakresie do tego niezbędnym,
b. konieczności zapewnienia bezpiecznego funkcjonowania Strony i zapobiegania nadużyciom – w zakresie do tego niezbędnym,
c. konieczności ochrony uzasadnionych interesów Klientów – w zakresie do tego niezbędnym,
d. wprowadzenia nowych lub rozszerzania istniejących funkcjonalności Sklepu oraz modyfikacji sposobu ich działania – w zakresie do tego niezbędnym,
e. możliwości zaoferowania Klientów korzystniejszych warunków korzystania ze Sklepu,
f. zmiany warunków technicznych świadczenia usług drogą elektroniczną,
g. konieczności usunięcia niejasności, błędów lub omyłek pisarskich, które ewentualnie wystąpiłyby w Regulaminie,
h. zmiany danych teleadresowych, nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków zamieszczonych w Regulaminie,
i. zmiany procesu zawierania umów.
3. Klient zostanie poinformowany o zmianie Regulaminu przed terminem zmiany poprzez adres emial. Zmiana Regulaminu nie wpływa na Umowy Sprzedaży zawarte przez Klienta i Sprzedawcę przed zmianą Regulaminu.
4. Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu okaże się nieważne w całości lub w części, pozostałe postanowienia pozostają w mocy.
5. W sprawach nieunormowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeks Cywilny i ustawy o prawach konsumenta.
6. Regulamin obowiązuje od dnia 15 kwietnia 2024 roku.